BMW пое към сериозна електрификация, но в същото време компанията търси и алтернативи – водородната горивна клетка може да се окаже такъв успешен проект. От баварската компания заявиха, че ще мине време преди такива задвижващи системи да стигнат до серийно производство, но с помощ от страна на Toyota сроковете може и да са по-къси.
Сега от BMW дойде информацията, че компанията планира да представи през 2022 година прототип с горивна клетка BMW X5, който ще използва и петото поколение на електрическото задвижване на баварците, т.е същото като на iX3 и i4.
Мощността на прототипа ще е 373 к.с, за да се „запазят типичната за BMW динамика", допълват от компанията.
Системата на задвижване на прототипа е сложна – горивната клетка е с мощност до 168 к.с, като използва електрически конвертор, за да адаптира напрежението, при което работи с това на електрическото задвижване и батерията. В батерията постъпва енергия и от рекуперацията на спирачките и от горивната клетка. На борда има и два резервоара за общо 6 килограма водород, което според BMW гарантира „голям пробег без значение на атмосферните условия". Зареждането им трябва да отнема между 3 и 4 минути.
Малко след представянето на прототипа, трябва да започне и производството на водородното X5, като за основа ще се използва актуалното поколение на модела. Предполага се, че масовото производство ще започне след 2025 година.
BMW и Toyota обединиха усилия за развитие на водоровната горивна клетка през 2013 година, а развитието на тези технологии скоро може да стигне до проблем, който ще е извън колите – инфраструктурата за тяхното зареждане. Както преди време се случи с електромобилите.